середу, 24 грудня 2014 р.

Розробка уроку Хімічні властивості кислот з теми "Основні класи неорганічних сполук"

Тема. Хімічні властивості кислот
Цілі:
-         ознайомити учнів з хімічними властивостями кислот, правилами техніки безпеки під час роботи з кислотами; дати поняття про індикатори й витискувальний ряд металів; з'ясувати суть реакції обміну на прикладі взаємодії кислот з оксидами ме­талів;
-         розвивати вміння складати хімічні рівняння, розвивати логічне мислення, уміння робити висновки на основі спостереження.
-         реалізувати аспекти художньо-естетичного та валеологічного виховання

Обладнання: склянки, затискач, сірники, нагрівальний прилад, знаки правил техніки безпеки, картки з індивідуальними завданнями, проїзні квитки, карта маршруту, картки з формулами кислот для гри.
Реактиви: концентрована сульфатна кислота, хлоридна кислота, ортофосфатна кислота, лимонна кислота, фенолфталеїн, лакмус, метилоранж.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
Епіграф уроку:
Нас, кислот, запам’ятай:
„Н” спочатку, так і знай!
І як впізнаєш, що це ми,
Руки й одяг бережи!
Хід уроку
І. Організаційний етап
Слайд 1
ІІ. Актуалізація опорних знань
     Учитель.
До нас надійшов незвичайний лист. Давайте відкриємо та ознайомимося зі змістом… Що тут у нас?.. Шановні учні 8 класу! Я пропоную вам здійснити подорож. Але це буде незвичайна подорож країною Кислот. На вас чекають різноманітні пригоди. А як же без них?  Не гайте часу, вирушайте у подорож, бо найдорожчий скарб для кожної людини – це знання. Я залишаю вам мапу. Чим активніше ви будете працювати, тим більше наберете балів, а це ваша оцінка за урок. Бажаю успіхів! Її величність, цариця кислот Нітратна кислота»
Слайд 2 
       Перед ти як вирушити у подорож до країни Кислот. Давайте згадаємо, що ми знаємо про її мешканців.
1.  Які речовини називають кислотами?
2.  В який спосіб можна визначити валентність кислотного залишку?
3.  За якими ознаками класифіку­ють кислоти?
4. Як класифікують кислоти за наявністю або відсутністю атомів Оксигену?
5. Як класифікують кислоти за основністю?

      Поїдемо ми з вами поїздом.
Слайд 3
Для проїзду вам необхідно придбати квитки.
  Я вам показую картку з формулою кислоти, а ви повинні виконати до неї завдання:
- дати назву
- класифікувати за наявністю атомів Оксигену;
- класифікувати за основністю.
Учитель. Квитки куплено. Ми можемо вирушати у дорогу.  Давайте запишемо у наших журналах спостережень дату нашого відправлення у подорож та мету.
Слайд 4
IV.  Вивчення нового матеріалу
Учитель. Отже, вирушаємо в подорож Країною кислот. Перша зупин­ка на станції «Інформаційній». Слайд 5
повідомлення учнів. Презентація додається.

Наш поїзд рушає далі, але на світло­форі червоне світло.
На екрані з'являється знак червоно­го кольору і попереджає про те, що наступна зупинка «ПТБ».
Друга зупинка. Станція «Митниця»
Слайд 6
Для того, щоб перетнути кордон нам необхідно згадати правила поводження з кислотами. У вас у кожного на столах лежать зашифровані правила ТБ. Хто перший прочитає правило підіймає руку і дає відповідь.
1 варіант
Досліди проводити у халаті
Д
О
С
И
У
Х
А
Л
Д
І
Л
Т
И
Д
Т
А
И
П
Р
О
В
О
І
!

2 варіант
Проводити досліди зазначені у роботі
П
Р
О
А
З
!І
Т
О
Д
О
В
З
Н
А
О
Б
И
Д
О
И
Д
Ч
Р
У
Т
И
С
Л
І
Е
Н
І

3 варіант
Не можна перевіряти речовини на смак
Н
Е
Я
Т
И
Р
К
!
О
М
Р
І
Ч
Е
А
М
Ж
П
Е
В
О
Н
И
С
Н
А
Р
Е
В
И
Н
А

4 варіант
Наливати реактиви над лотком
Н
А
Л
О
М!
А
В
И
К
Т
Т
И
В
И
О
И
Т
К
Н
Л
Р
Е
А
А
Д
 ....
Весь конспект уроку тут

Немає коментарів:

Дописати коментар