середу, 24 грудня 2014 р.

Розробка уроку Поширення солей у природі та їх практичне значення з теми "Основні класи неорганічних сполук"

Тема: Поширення солей у природі та їх практичне значення.
Мета:
-         закріпити знання учнів про солі, вдосконалювати вміння складати формули середніх солей, рівняння реакцій, давати назви речовинам; розглянути поширення солей у природі, закономірності їх розповсюдження, практичне значення солей; застосування та добування кухонної солі.
-         розвивати в учнів хімічну мову, логічне мислення, вміння самостійно працювати з інформацією, порівнювати, вміння робити висновки; вміння працювати з додатковою літературою, Інтернет ресурсами та програмою Microsoft Power Point; 
      -  виховувати бережливе ставлення до природи, формувати елементи екологічної культури, культури спілкування, реалізувати аспекти валеологічного виховання; прививати інтерес до предмету.
Тип уроку: Комбінований.
Методи: словесні, наочні, інтерактивні, частково-пошукові.
Обладнання та матеріали: колекція гірських порід та мінералів, карта корисних копалин України, комп’ютерна презентація, комп’ютер.
Інтерактивні та традиційні технології: «мозковий штурм», «незакінчених речень», робота в групах, розповідь вчителя, індивідуальна робота, проектна технологія.
Хід уроку
І. Організаційна частина
І. Перевірка домашнього завдання.
 ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.1. Гра «Пасьянс»
На партах у учнів знаходяться картки з яких необхідно скласти формули та дати назви речовинам.
SO3
Ca
Na
(SO4)3
Na2
K3
S
F2
Fe
(NO3)2
Al
Fe2
CO3
Cl
PO4
SO4
Ag
NO3
Ba
Cu
1.2. Ви помітили, що вашим кімнатним рослинам недостає Нітрогену і Калію. У вашому розпорядженні є такі речовини: H2O, K2CO3, KOH, HNO3. Чи можна з цих сполук отримати таке, яке забезпечило б одночасну підкормку Нітрогеном і Калієм.
Запишіть рівняння відповідних реакцій.
1.3. Інтерактивна технологія «Мозковій штурм».
Що ви знаєте про солі?
Де ці сполуки можна знайти?
Чи необхідні вони людині?
Як солі можна добути?
Учні висловлюють свої думки, а учитель записує на дошці.
     - Як ви вважаєте, про що ми з вами будемо розмовляти на сьогоднішньому уроці? (Про солі.)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Солі були відомі людям давно. Слово сіль пов'язували зі словом сонце. Тому багато століть тому, коли ще люди не знали їх властивостей і перетворень, головною властивістю солі вважали її здатність розчиняться у воді і знову випадати з розчину при випаровуванні. Стародавній римський учений Пліній писав, що «всяка стояча вода, яка мілка і не глибше, як по коліно, від літнього сонячного спеку стає сіллю».
А ось про те де поширена сіль і як її використовують ми і поговоримо сьогодні на уроці.
V. Повідомлення теми та мети уроку.
Весь конспект уроку тут.

Немає коментарів:

Дописати коментар